torsdag 13 november 2008

"Avlägsna burfåglar innan...

...användning" står det på en förpackning till en produkt jag blivit utvald att prova. Det står också att innehållet är brandfarligt, man ska inte röka i närheten, vidare står det att man ska unvika inandning av aerosoler (små droppar som håller sig svävande ganska länge) och sörja för god ventilation, vid kontakt med ögonen ska ögonen sköljas noga och sedan ska läkarkontakt tas. Efter användning ska man vädra normalt innan burfåglar återplaceras. Kan ni gissa vad det är? En Oust Odour Neutraliser, en sådan där lite sprayflaska med "lukta gott" som man har på väggen inne på toaletten. När jag hade läst varningstexten ville jag nästan ta ner den igen. Den verkar ju definitivt inte nyttig att använda där människor och djur bor.

Nu är det i alla fall bestämt att jag och Anna tar över lokalen till vår MK-verksamhet. Hon har redan börjat. Jag kommer efter i januari. I måndags var jag på MK-möte i den nya lokalen i Stockholm. Den är så fin, så fin. Å jag blir så inspirerad på våra möten! Däremot var det lagom inspirerande att mitt tåg hem blev inställt så vi fick ta nästa tåg som inte hade anslutning till Järna så det fick bli taxi på resegarantins bekostnad från Södertälje Hamn. I tisdags var Anna och jag och köpte möbler till lokalen på IKEA. Anna är inte riktigt frisk just nu och äter medicin som hon inte får köra bil på så det blev jag som fick köra. Regn och mörker samt en massa bilar runt omkring är inte var jag önskar mig när jag måste köra. Vi kom fram och tillbaka. När vi hade lastat in alla möbler och stod på gatan utanför började jag skratta hysteriskt. Hela onsdagen var jag helt tagen av den ansträngning jag utsatt mig för. På onsdag ägnade jag eftermiddagen åt kundvårdande verksamhet då jag fikade tillsammans med två fd arbetskamrater som tillika är mina kunder. Vi pratade en massa Mary Kay. En av dem är lite småsugen på att skriva på avtalet och bli konsult själv. Naturligtvis missade jag tåget med ett par minuter eftersom jag inte höll koll på klockan. Därav kom det sig att jag för tredje kvällen på rad kom hem sent. Ikväll är jag bara hemma och tänker inte göra någonting alls.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Låter ungefär lika hälsosamt som Yes - används ej på trä, kakel, rostfria ytor eller plast - powerspray. Universalmedlet som löser upp färgen på dina köksluckor.
Där får man heller inte andas in aerosoler osv.
Jag har dock inte läst något om burfåglar men jag gissar att sådana skulle tvärdö om de utsattes för eländet.

Mona sa...

Kan den här sprayflaskan som nu hänger på min toa vara ett fall för Sverker tro....?

Kram/ Mona