söndag 23 november 2008

Det blir inte...

...mycket skrivet i dessa hektiska dagar. Jag har massor att göra men är väldigt inspirationslös. Jag gör bara det jag absolut måste. Att blogga ingår inte under den kategorin. Ni får läsa i efterhand om vad som hänt. Det var jättetrevligt hos Hanna. God mat och gott vin till. Kvällen blev måttligt sen. På måndag skruvade Anna och jag möbler i lokalen. På tisdags tog jag bussen ut till Moraberg och handlade kaffebryggade och vattenkokare. Jag handlade förnödenheter på ICA till kvällens möte och hittade bland annat alkoholfri, rosa skumpa och värdiga glas i plast. I onsdags var jag bara hemma och tog det lugnt. Jag grattade pappa som fyllde 78 år. På torsdag var jag på BergmanLaboras labbmässa. Det var kul! Jättegod buffé och dryck därtill. I slutet av tillställningen lottades en resecheck ut på 5000 kr. Den vann min kompis Marika som jag var där med. Så himla kul! Jag gav ifrån mig värsta Mary Kay-tjutet när hennes namn ropades upp. De andra var mer lågmälda i sina gratulationer. Fästmannen kom i torsdags så han var hemma och väntade på mig när jag kom hem. I fredags blev jag hämtad av fästmannen från jobbet. Det är alltid lyx att åka bil från jobbet. Sedan middagen var avklarad sjönk vi ner i soffan och jag halvsov till TV:n. Igår gav vi oss iväg till IKEA. Där blev vi kvar i flera timmar. Å inte gick vi lottlösa därifrån heller. Jag fick med mig servetter, klibbrullen "Bästis" att ta bort Simonhår med, två dörrmattor och en spegel. Allt var till lokalen utom klibbrullen. Martin fick med sig ett vitrinskåp. Idag har det inte hänt så särdeles mycket. Jag tänkte registrera min firma men se det gick inte för jag har ingen e-legetimation och den går inte att skaffa på nätet om man inte har internetbank vilket jag inte har längre sedan min dator fick virusangrepp för några år sedan. Då bestämde jag mig för att jag inte skulle ha mina konton kopplade till internet förrän jag hade datorn för mig själv. Det har jag nu men nu vill jag ha en ny dator istället innan jag skaffar det eftersom min bank absolut envisas med att man är låst att sköta sina affärer från bara en dator när man har sin internetbank hos dem. Så det blev ingen firma idag för mig. Jag får gå till banken imorgon. Jag har i alla fall anmält mig till informationsträffar om att starta eget nu.

Inga kommentarer: