söndag 1 juli 2007

Hipp Hipp Hurra!!!

Dagen började med att jag blev väckt (jo, det är faktiskt sant) med prinsesstårta, te och present till skönsång. Martin som just nu har en ganska igengrodd stämma gjorde sitt bästa och jag blev så glad. Jag fick en bok. Det brukar jag få av Martin när jag fyller år. Det var "Sommarbarn" av Katerina Janouch. Jag tror den är riktigt bra. Har läst lite i den på vägen hem men var tvungen att lägga ifrån mig den så jag inte skulle börja kräkas på bussen. Martin och jag tittade klart på "1939". Sedan var det dags att bege sig till OK där Säfflebussen skulle komma en halvtimme senare pga punktering. Jag hann med nöd och näppe med tåget mot Södertälje. Nåväl, hem kom jag. Jag har fått diverse gratulationer under hela dagen. Mest per sms och så några telefonsamtal från både kända och okända. När man åker buss genom öde landskap finns det ingen kontakt med något telefonnät så mitt vad det är får man bara ett meddelande om missat samtal. Det är vid sådana tillfällen jag fått samtal från okända. Dagen har i sin helhet varit stillsam.

Igår firade vi dessto mer. Då kom Jan och Foeke från Munkfors (Holland) och Martins pappa och Maria coh Conny och Annette. Jag fick så fina blommor av samtliga men det är ju så svårt att frakta blommor på bussen så de fick vara kvar hos Martin. Han kommer förmodligen med bil på torsdag. Det var så trevligt. Våra holländska vänner stannade till sena kvällen.

Idag har mina tankar gått till vännerna på Nya Zeeland. Jag skulle ha mött dem på Arlanda idag. Men de kunde inte komma. Anne är sjuk och har fått en cellgiftsbehandling på schemat istället för en europaresa. Livet är så grymt för somliga. Måtte jag ha förmåga att känna tacksamhet och glädje varje dag jag får vara frisk.

2 kommentarer:

Anna Stilla sa...

Grattis Mona!

Apropå tomater. Jag tror att hinkar är nog det bästa. Relativt lätta att flytta om man måste det. Har läst att plasten håller fuktigheten bättre än lera. Billiga är dom också.

Och så kan man ha dom hängande på MC-styre :))

Mona sa...

Nej Anna, man kan inte ha hinkar hängande på mc-styret. Då ser man ut som en polsk bärplockare :-)

Tack för grattishälsningen!