tisdag 10 juli 2007

Tvära kast

Varför kan det inte bara låta bli att hända saker som jag måste "akutfixa"? Det är bara att släppa vad man har för händerna och anpassa sig efter den nya situation man befinner sig i. All annan planering stjälps över ända och man får improvisera och framför allt prioritera. Jag vill ha en lugn tillvaro. Nå, det får gärna hända saker men då under kontrollerade former. De här utflippningarna och fnattehoppen mitt liv tar sig uttryck gång efter annan gör mig bara trött.

Sönerna kom hem från norrland i helgen. Det var jättekul att träffa dem. Fint väder har de haft på sin vistelse hos mormor och morfar respektive min syster och hennes familj. De var bruna som pepparkakor allesammans. Det var nog tur att pojkarna kom hem nu för på lördag är det dags för långhajk. Då ska de ner till Skåne och hajka med 23 000 andra scouter. Nu bar det sig inte bättre än att Mikael lånade ut sin ryggsäck till storasyster Erika häromveckan när hon skulle iväg till Hultsfredsfestivalen. Å där blev ryggsäcken stulen!!! Det fick jag reda på idag. Mikael behöver en ryggsäck senast torsdag då allt SKA vara packat på kvällen. Det kommer säkert att lösa sig för Erika har erbjudit sig att åka iväg med Mikael och handla ryggsäck imorgon eftermiddag. De får säkert tag i någon bra. Det är vid sådana här tillfällen jag känner att jag inte är vid sunda vätskor än men bra mycket bättre än förut. Jag får panik helt enkelt och låter illa i telefonen åt Erika. Det är ju inte meningen. Å så känner jag mig som en buffel efteråt. Hon sa ju alldeles självmant att hon skulle köpa en ny ryggsäck till Mikael imorgon. Det borde jag väl ha blivit glad för. Istället kände jag bara oro för att de inte skulle hitta någon tillräckligt bra och att hon inte ska ha råd att handla den han verkligen behöver. Men det ordnar sig nog. Det finns värre saker som ordnat sig. Å inte förrän nu skänker jag Erika en tanke och på den panik hon måste ha kännt när hon upptäckte att ryggsäcken var borta med alla hennes kläder och tillhörigheter, den ryggsäck hon lånat av sin lillebror. Stackars henne! Å inget har jag vetat förrän idag.

3 kommentarer:

Hanna sa...

Men... ska han verkligen ha en ryggsäck när han åker till Skåne? Borde det inte vara flytväst?! ;)

Det är hemskt att få saker stulna sådär. Jag hade tur när jag var till Hultsfred, jag blev bara av med tältpinnar.

Mona sa...

Att bli av med tältpinnarna, en eller flera, kan vara nog så besvärligt, i synnerhet om man befinner sig i tältet när stölden sker. Det blir liksom lite svårt att hitta ut då. Å jo, han ska ha ryggsäck med sig. De påstår på lägrets hemsida att lägerplatsen inte har ens en endaste liten vattenpöl. Jag är skeptisk!

Hanna sa...

Ja, låter föga troligt faktiskt. Du kanske ska skicka med flytväst också, i fall att ;)