onsdag 4 juli 2007

Bara man låter bli att sätta sig...

Det går att göra saker när jag kommer hem från jobbet. På något konstigt vis verkar det som att om jag bara bestämmar mig för att jag genast ska ta tag i något så går resten av bara farten. Då hinner jag inte sätta mig ner. Å så blir jag inte så in i bomben trött. I förbifarten tittade jag i en tidtabell över sommarens bussturer och upptäckte att bussen jag såg i morse inte hade kört fel. Då blev jag glad. Jag åker nästan alltid med 06:11-tåget men när jag kommer till Östertälje får jag gå de 1500 meterna som är kvar. Visst, det går, men det är väldigt tröttsamt med ett "träningspass" kl 06:30. Om tidtabellen stämmer så går det faktiskt en buss från Södertälje Syd kl 06:22. Den tar mig ända fram till jobbet! Sedan blev det både städning, tvättning och vattna uteblommor som stått under tak. Nu sitter jag ner men inte så länge. Jag är trött och ska gå och lägga mig.

Ögat gör i alla fall inte ont längre. Jag vaknade i morse med en massa gegg i ögat. Det har inte geggat något mer men linserna får vila i etuiet några dagar till.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Vilken lyx med buss ända fram till dörren ;)

Själv har jag utan framgång försökt luska ut vem på AZ som läste min blogg på arbetstid igår. De som har så mycket att göra så att de inte ens hinner svara på mail...

Mona sa...

Det funkade med bussen. Den stod och väntade på mig i morse utanför Syd. Det var bara jag i den hela vägen ända bort till Gärtuna. Det kallar jag service på hög nivå. Ibland kan SL riktigt bra :-)