tisdag 3 juli 2007

Onda ögat

Jag vet inte vad som hände, måste ha rispat till på något vis när jag tog ut vänstra linsen. Därefter skaver det precis som att jag skulle ha grus i ögat. Jag har droppat med linsvästska. Det brukar vara bra för att hålla infektionerna borta när jag råkat göra mig illa men det svider. AJ, vad det svider! Det blir nog inga linser på ett tag...

Efter en fullspäckad dag på jobbet tog jag vägen förbi Södertälje Centrum där jag skulle träffa Hanna för en fika. Hanna hade inga lösa kontanter, bara visa-kortet, och jag hade ont om kontanter i börsen men ett odugligt visakort där det fanns pengar så hon bjöd mig eftersom man inte får betala med bankkort om man inte handlar för mer än 50 kr. På så vis fick Hanna bjuda mig på födelsedagsfika. Trevligt! Vi satt en stund på Tratten och pratade om det mesta. Sedan skiljdes vi åt.

Jag är jättetrött så jag ska strax gå till sängen. Det blev lite väl sent igår. Det är väl smällar man får ta men det är sådana här gånger man blir påmind om att jag inte är 20 längre :-)

Inga kommentarer: