söndag 17 augusti 2014

Veckan i korthet!

Måndag: Trevligt MK-möte. Det var kul att träffa alla.
Tisdag: Erika, Alexander och Lova bjuder över sig på middag. Jag får möjlighet att äntligen lämna över Alexanders 30-årspresent.
Onsdag: Hannas födelsedag. Pga rådande omständigheter firar hon i stillhet. Jag åker dit och är barnvakt på kvällen när hon och Magnus är på föräldramöte.
Torsdag: Martin kommer. Alltid kärt återseende. Får ett sms av min syster som föranleder viss panik men det visar sig vara en missuppfattning.
Fredag: Blir glad när jag får höra att jag ska ha samma typ av arbetsuppgifter även nästa vecka. Jag ligger efter och det är skönt att inte behöva "lämna skit" efter sig. En elektriker ringer på kvällen och erbjuder sig att titta över elfelet i mitt hus. Äntligen!
Lördag: Ylva och Kjell kommer. Likaså tvillingarna som ska sova kvar här över natten medan deras mamma och pappa har en liten middag hemma. Ylva ska på "kändisfest" i Järna av alla ställen. Kjell fyller år på söndag och jag och Martin har i hemlighet sett till så han ska få en present av oss. Jag tror inte han ens tror att jag vet att han fyller år. Kul!
Söndag: Vi sjunger för Kjell på morgonen. Tvillingarna är väldigt rara. Jag har äkta mormorstatus hos dem. Jag röjer i pannrummet, tvättstugan och garaget tillsammans med Mikael för att bringa väg för elektrikern som kommer imorgon.
Veckorna flyger fram. Livet består av kaos. Det snurrar fort. Ibland för fort. Det gäller att hålla i hatten och hänga med.

Inga kommentarer: