måndag 4 augusti 2014

Det var gräsligt...

...tidigt att stiga upp i morse när klockan ringde (kl 05:00). Det kändes verkligen som mitt i natten. Jag lyckades ta mig ur sängen och sedan iväg till jobbet. Det var fler än jag som kom tillbaka från semestern. Det var kul att träffa alla och höra vad de gjort på sin semester. Sedan kunde jag i lugn och ro logga in på datorn och ta mig an dagens uppgifter. Jag kan inte påstå att jag har jobbat ihjäl mig men jag har inte heller varit sysslolös. Det är fortsatt varmt. Att det är så här varmt i någon vecka och sedan blir mer normala temperaturer är jag van vid. Det är inget konstigt Men att det är ett sådant här ihållande  högtryck som parkerat sig just där jag befinner mig och så länge som det nu har hållit på, det är mer ovanligt. Jag kan inte minnas att jag varit med om det någonsin förut. Globala uppvärmingen? Nja, då måste man se över längre tid.
Från det ena till det andra. För några veckor sedan såg jag i "Sommar med Ernst" hur han tillverkade en lampskärm med hjälp av lite fliselin (så stavas det säkert inte men man uttalat det så), lite blad från trädgården, lite lim och ett strykjärn. I Ludvika besökte vi ett par loppisar och jag inhandlade en lampettskärm för att försöka göra något liknande. Jag ville börja smått ifall det här råkade vara en av Ernst många knasidéer som inte går att genomföra om man inte är han. Nu är lampskärmen klar och den blev riktigt bra. Nu saknas bara lampa och sladd så ska den upp på väggen. En annan sak som jag hann med under den sista helgen på semestern var att trä om tvättvindan. Det fanns knappt några linor kvar att hänga tvätten på så jag hade ingenting att förlora. Vips hade jag sparat minst 500 kr. Å för 50 kr i materialkostnad fick jag en ny lampa. Jag har även bantat ner TV-utbudet från det mastigaste till ett vanligt lagompaket vilket gör att jag spar ca 300 kr i månaden. Var ska det här sluta? Jag kanske blir rik på kuppen!?

Inga kommentarer: