söndag 24 augusti 2014

Hålla i hatten...

...var det jag skulle göra. Å det ska gudarna veta att jag gör. Men jag är så sjukt imponerad av elektrikern som var här. Efter 20 minuter, i ett hus han aldrig hade varit i förut och utan ett el-schema att gå efter, hade han lokaliserat felet som orsakat att säkringar har brunnit av så fort vi satt i dem. Det var en strömbrytare till en fontänpump som jag aldrig använt som låg på. När den var avstängd så fungerade allt som det skulle. Fenomenalt! Sedan, när han ändå höll på, fick han ta bort manöverpanelen till takvärmen jag inte använder i vardagsrummet. Det var poppis att installera takvärme för sisådär en 40 år sedan. Jag stängde av den direkt jag hade installerat bergvärme. Golvvärme är väl en sak men takvärme är bara idioti. Den här elektrikern jobbade snabbt och effektivt. Han ska få komma hit fler gånger.
Jag var till tandläkaren och fick äntligen min tand som gick sönder i mitten av juli lagad. Sånt kostar pengar. Det är aldrig billigt att gå till tandläkaren. Den här gången räckte det med en tusenlapp.
Å så fyllde Lova 1 år. Hon fick en alldeles egen tårtbit att äta alldeles på egen hand. Av hennes mormor och mormors fästman fick hon en liten resväska som hon kan packa saker i när hon ska till mormor och hälsa på.
Igår stod jag på Curves Tumba och visade mina Mary Kay-produkter. Det var fantastiskt kul! Men det mest överraskande var att det såg så fantastiskt kul ut att träna där. Måste ta mig en funderare på om jag ska börja göra det eller inte. Det kostar också pengar men jag kanske kan nätverka samtidigt. Å då kan det ju bli riktigt bra.
Håll i hatten var det ja. Till helgen som kommer är det MK-seminariet i Göteborg. Helgen efter det är det 2CV höstmöte i Ulricehamn. Helgen efter det är det Erikas och Alexanders bröllop. Då ska jag visst vara barnvakt åt lilla Lova. Fram tills dess har jag visst lovat mig själv att genomföra en "perfect start" som det heter (boka 8 klasser och håll minst 5 av dem inom 2 veckor). Just nu orkar jag inte ens sammanställa gårdagen. Det blir en tidig kväll ikväll.

Inga kommentarer: