söndag 4 augusti 2013

Nästa gång jag...

...träffade småflickorna var de inte alls lika glada att se mig. Å jag som trodde att jag äntligen hade uppnått äkta mormorstatus. Det var i onsdag som de kom och hälsade på och åt middag. Jag fick "hjälp" att laga potatisen. Jag skalade och flickorna hjälpte mig att lägga i potatisarna i kastrullen. De var så duktiga så. Sedan, efter middagen, fick de bada i mormors badkar. Felicia skrek i högan sky ända till hon fick en mycket knallrosa mugg att hälla vatten med. Då kom hon av sig. Hon hällde några gånger och sedan gallskrek hon igen. Då plockade mormor fram en knallorange mugg och hon kom av sig ytterligare en gång. Sedan var det färdigbadat. Pyjamasen åkte på och sedan var vi i vardagsrummet en stund där leksakerna finns men även pianot.
 
Så här kul är det att spela på mormors piano
 
Helgen kom. Jag hade tänkt att vi skulle göra något nyttigt, försöka vara kulturella på något sätt. Det gick...sådär. Det har varit varmt i helgen. Martin orkar inte riktigt med värmen så han sitter mest i skuggan och lider. Själv älskar jag när det är så där hett så jag kan sitta i skuggan och njuta. Jag har en mycket bra uteplats för sådana tillfällen. Jag gjorde en jordgubbslassi och hällde upp den i fina glas och så satt vi där, Martin med en tidning och jag naturligtvis med en kokbok och hade det bra.
 
 Jordgubbslassi (jordgubbar, yoghurt, vatten och en gnutta socker)
 
Solen silas genom lövverket.



Inga kommentarer: