onsdag 14 augusti 2013

Helt hysteriskt skulle...

...man kunna sammanfatta de senaste dagarna. Det har varit roligt också men nu börjar känna mig sliten och i stort behov av lugn och ro och av att få ta hand om mig själv. I helgen som var var ju mina tvillingar här som jag skrev om i förra inlägget. Det var roligt och intensivt men jag sov nästan ingenting. På måndag kom jag hem kl 22:10 för att jag åkte direkt till måndagsmöte med ett litet stopp hos Erika direkt efter jobbet. Det var också väldigt kul och jag vill för allt i världen inte vara utan det. Igår fyllde Hanna 24 år så då var det födelsedagskalas. Åter igen åkte jag direkt från jobbet och kom inte hem förrän vid strax före nio. Jag fick träffa småflickorna igen och det var jätteroligt. Jag börjar så smått uppnå äkta mormor-status. Jag kom lite innan de kom hem från dagis och när jag ropade på dem och de såg att det var jag så fick de bråttom till mig. Hannas födelsedag vill jag inte heller missa. Hon bjöd på tacos som det är jättelänge sedan jag åt. Gott! Som grädde på moset tyckte jag att jag behövde vara tidigt på jobbet idag. Kl 06:40 steg jag in i fikarummet och där stod chefen och väntade! Det hade kommit in en superbrådisprio-analys som han ville få igång snabbt som tusan. Där var jag involverad som provmottagare. Alla prov måste gå genom provmottagningen innan de är klara för analys. Sedan har det fortsatt med bråttom-bråttomsaker hela dagen. Jag har knappt varit hemma sedan jag gick till jobbet på måndagmorgon och ja, jag är skyldig till att skärbrädan med kniv och osthyvel låg framme samt ett par tekoppar i diskhon men inte allt annat som fanns på diskbänken. När mina barn har flyttat hemmifrån kommer jag att få halverad vattenräkning. Då syftar jag inte till dusch och tvätt utan till allt vatten som går åt till att blöta upp intorkade matrester. Jag får väl se det positivt att de i alla fall äter när jag inte är hemma och att jag kan spåra deras aktiviteter genom den något udda sysslan matrestdetektivarbete.

Inga kommentarer: