söndag 25 augusti 2013

Livet när det...

...är som bäst! Jag har fått mitt tredje barnbarn. Lilla Lova kom till världen i torsdags och igår fick jag träffa henne. Hon är helt ljuvlig! Så näpen att jag blir alldeles tårögd när jag tittar på henne. Jag blir alldeles full av vördnad inför livets under.

Veckan som var var jag fruktansvärt trött. Men så jobbade jag som en tok på jobbet också. Jag gick och la mig väldigt tidigt varenda kväll så nattsömnen var det inget fel på. Ändå var jag så in i bäng trött. Ja, jag är så oglamorös så jag snarkar. Den senaste tiden har jag börjat undra om snarkningen kan ställa till det. Fast jag sover så känner jag mig sällan utvilad när jag vaknar. Kan det vara så att jag inte sover så bra som jag tror att jag gör? Nå, det är ingenting jag tänker göra någon djupare undersökning av just nu.

Martin har börjat arbetsträna. För ett halvår sedan skrämde han slag på mig med att få en stroke och till i tisdags var han helt sjukskriven. Det har varit en mödosam väg att vandra, mest för han förstås men också för mig. Många känslor att hantera. Samtidigt är jag så enormt tacksam att det gick så bra som det gick. Nu syns ingenting på utsidan längre och det är bara ibland som det märks på talet. Han har slutat röka och börjat motionera. Jag är stolt över honom.

Igår hade vi en sådan där härlig dag. Vi åkte in till Stockholm för att gå på Fotografiska för att se Helmut Newtons bilder. Vi steg av på Södra station och promenerade dit. Därefter fortsatte vi att promenera förbi Gamla Stan, genom Kungsträdgården. Jag fick med Martin in på Ilium Bolighus. Jag älskar att gå i inredningsbutiker trots att jag aldrig har råd att köpa något. Det händer något med mig när jag är på sådana ställen. Jag tankar energi. På denna inredningsbutik hittade jag, tro det eller ej, en regnkappa. Jag blev kär i den så fort jag såg den. Den kostade 2000 kr så det är ändå inte helt oöverkomligt. Men det känns lite galet att köpa regnkläder för så dyra pengar. Jag har ju ett jättefint regnställ men det regnstället går det inte att vara elegant i. Det är för fritidsbruk. Då tänkte jag så här: Det får jag ta mina Mary Kay-pengar till! Lägger jag manken till så har jag fort sålt för 8000 kr. Då kan jag ta 2000 kr av dem och köpa mig den här regnkappan. Så får det bli!

Inga kommentarer: