söndag 18 augusti 2013

Kan man ha...

trädgårdsfest? Jag menar inte ett gardenparty i traditionell stil, det kan jag ha sedan när allt är klart. Det jag menar är att samla mina vänner som inte är rädda för att hjälpa till. Jag håller med de vanligaste verktygen, något specialverktyg kanske jag får be någon bättre bevandrad trädgårdsfantast att ta med sig. Vi jobbar tillsammans med olika saker i någon timme eller två och sedan bjuder jag på grillmat och god dryck som tack för hjälpen. Sedan är det fest så länge någon orkar stå på benen. Kan man ha ett sådant koncept på en träff med sina vänner? Jag skulle absolut gå på en sådan om jag blev inbjuden.

När arbetsveckan var slut var jag verkligen jättetrött med betoning på TRÖTT. Det har resulterat i en lätt huvudvärk hela helgen. Jag har aldrig huvudvärk annars. Jag vet inte vad det innebär att ha blixtar som går kors och tvärs genom huvudet så fort man rör på sig eller tittar mot ljus. Mamma hade ofta migrän när jag var yngre vilket många gånger slutade med att hon kräktes. Jag diagnostiserade min egen huvudvärk först till vätskebrist för jag kände mig också lätt yr som en följd av lågt blodtryck. Jag drack saft och cocacola i makligt tempo och sedan slumrade jag i soffan framför tv:n. Sedan kändes det bättre. Men det är faktiskt samma sak idag fast inte lika påträngande.

Igår, lördag, var jag på studiebesök på LIDL. Det är ett bra tag sedan jag satte mina fötter där senast. Jag har varit med min svärfar på LIDL i Ludvika och blev riktigt imponerad av den butiken så jag tänkte testa LIDL i Södertälje för en gångs skull. Visst fanns det varor som var betydligt billigare där än på ICA men jag vet inte. Det gäller att ha koll på priserna. Begreppet ekologi verkar inte existera i LIDL:s värld. Jag skulle verkligen vilja handla allt ekologiskt. Det har jag inte råd med, än, men jag jobbar på det :-) Tills vidare får jag sikta in mig på vissa varor som bananer och kaffe. Å så handlar jag överhuvudtaget inte tigerräkor sedan jag fick veta vad odlingen av dem ställer till med i världen.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Klart du kan ha en trädgårdsfest! Säg bara till så tar jag med mig spade och spett! :D

Mona sa...

Tack Hanna! Du står överst på gästlistan. Kram