måndag 10 juni 2013

Semesterdag nr 2!

Åska i luften! Jag hann precis hem från ICA innan det brakade lös. Sedan slog åskan ner i järnvägen här bredvid och orsakade problem för både pendeltåg och fjärrtåg. Förberedelserna för Martins student på tisdag är i full gång. Kolakakorna är bakade och resten planerat. Det mesta måste göras dagen innan. Samtidigt skriver jag deltagarlista och fördelar hyttplatser till mitt eget firande om några veckor. Det här gör att den semesterresa jag tänker påbörja på onsdag kommer i skymundan. Jag kommer stå på onsdag morgon utan att ha packat någonting och jag ska vara borta i två veckor. Bo i tält ska vi göra så det kräver lite extra omsorg om packningen.

Erika kom förbi. Det var trevligt att ha henne här. Det fanns mycket nödvändigt att prata om. Jag tror det gjorde nytta för henne. Jag fick ett gulligt sms av min rumskompis på jobbet som önskade mig en trevlig semester. Hon går när jag kommer tillbaka så vi ses inte förrän till hösten. Mycket att göra nu.

Inga kommentarer: