onsdag 12 juni 2013

Färdig, sa Sigrid!

Nu tror jag att jag är klar med det jag kan göra just nu. Igår kulminerade studentfirandet för vår del. Min "lilla" Martin sprang ut. En tår i ögat fick jag allt och sonen var lycklig. Nu har jag inga skolbarn längre. En epok är till ända. Vi firade mest hela dagen, maten räckte och alla var glada. Vad mer kan man begära?

När vi kom hem (studentmottagningen ägde rum hos storasyster Erika) var det hög tid för mig att sätta igång med att packa mina egna saker för idag åker jag till Smedjebacken. Jag visste inte om jag skulle hinna. Jag har på morgonen sprungit runt som en yr höna och försökt strukturera mig. Jag tror att jag har fått med mig det jag behöver. Eftersom jag inte riktigt vet vad som händer och vart vi ska befinna oss så har packningen blivit väldigt stor. Om jag vet att jag bara ska vara på en campingplats så behöver jag en typ av kläder men ska vi stanna i Smedjebacken efter helgen i Kinnekulle så behöver jag en annan typ av kläder. Dessutom har jag ordnat posthämtning och skrivit fakturor och postat brev och... Det ska bli skönt att komma iväg.

Inga kommentarer: