måndag 10 juni 2013

Lagom till det...

...ena börjar lugna sig och falla på plats så rör nästa grej till sig. Allt är förberett för morgondagens studentfirande. Jag och mamma har bakat och lagat mat hela dagen. Länge visste vi inte riktigt var någonstans eller vilken tid studentfirandet skulle ta sin början men efter hand så fick vi reda på det. Bilar är fixade och allt verkar bli som det är tänkt. Det kostade att jag missade MK-mötet vilket var synd. Jag kommer nämligen inte kunna gå på sista mötet heller innan sommaruppehållet. Men jag förstod inte hur jag skulle få ihop det om jag inte stannade hemma. Prioriteringar!

Även mitt eget firande börjar ta form. Deltagarlistan och hyttfördelningen är klar och allt är inbetalt. Jag har bara några få saker till att ta reda på. Det ska bli kul att samla släkten och träffa alla på en och samma gång.

Fästman Martin har kommit hem från Tyskland idag. Han har hämtat hem pappa Toni. Jobbig resa och jobbigt för Toni att lämna Maria med hennes cancerbehandling men det finns saker han behöver få gjort här hemma. Dessvärre så har hans syn blivit radikalt försämrad och han ser knappt någonting. Ensam i huset utan Maria och utan syn och svårt att gå längre sträckor behöver han all hjälp han kan få av oss. Vi får väl se hur det blir med vår semester. Självklart måste Toni få komma i första hand. Vi hinner väl åka dit vi tänkt någon annan gång.

Inga kommentarer: