tisdag 18 juni 2013

Så har vi...

...packat om bilen. Imorgonbitti bär det av mot Trondheim. Vi ska befinna oss på en fjällcamp 6 mil ifrån Trondheim under midsommar för att hjälpa norrmännen i norska citroënklubben att fira S:t Hans. Det blir nog varmt och gott att befinna sig på en fjällcamp. För att säkra att jag inte ska frysa har jag med mig mina vinterkläder. Frisk luft kommer vi alla fall att få och det är inte så illa när man är storstadsbo. Det verkar inte vara några andra svenskar än jag, Martin och Bosse som ska dit. Dessto roligare intalar jag mig att det kommer att bli. Jag hävdar med bestämdhet att det är mer berikande att umgås med människor man inte känner och som kanske har andra tankar om livet och värderingar i allmänhet än människor man känner väl och som tycker lika som en själv. Ok, man kan inte göra så jämt men för att få ett vidgat sätt att tänka och lära sig att tänka i annat än gamla invanda spår så är det bra att träffa oliksinnade. Nu kommer ju vi ha våra bilar som gemensam nämnare och så känner vi ett par stycken som vi vet kommer att vara där så helt nytt blir inte allt. Jag önskar mig en trevlig resa, att bilarna ska hålla hela vägen och om inte en sol så i alla fall upphåll. Kul att bege sig ut på äventyr igen!

Idag har vi köpt ny luftmadrass. I helgen som var upptäckte vi att den gamla läckte någonstans. Vi pumpade den på kvällen och några timmar senare vaknade vi nästan på marken. Då den ena av oss steg upp hamnade definitivt den andra på marken. Sådant är inte så lyckat. När vi räknade efter så fann vi att madrassen var närmare tio år gammal och flitigt använd sommartid så det var nog dags att uppdatera utrustningen. Det finns så mycket bra utrustning för camping nu för tiden. Det är verkligen ingen konst att leva gott fast man campar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart med nya bekantskaper så berikande på alla sätt :)
Kram
Madeleine

Mona sa...

Vi fick en mycket trevlig helg och en hop nya vänner :-)