lördag 8 juni 2013

På min semesters...

...första dag blir det bröllop om än bara på TV. Så vackert, så vackert! Man blir tårögd. Det är så härligt med bröllop. Det finns så mycket kärlek och lycka i luften. Istället för att närvara på riktigt åkte jag till Årsta och firade Erikas sambo Alexander som fyllde år visserligen i onsdags men det blev firande idag istället. Jag fick äntligen träffa Alexanders familj. Det var trevligt. Erika har så rund och go mage nu med bara dryga två månader kvar på graviditeten. På väg hem var det signalfel i Södertälje Hamn så det blev ersättningsbuss från Östertälje, vänta i en kvart på nästa buss som skulle ta oss till Järna. Ibland tar det mer tid att ta sig hem än man tänkt sig. Å andra sidan kunde jag hoppa av bussen tidigare så jag kunde gå förbi ICA utan omväg på väg hem och beställa rostbiff till tisdagens studentfirande. Något positivt i allt som jag brukar säga. Allt brukar ordna sig till det bästa. Jag är trots allt en väldigt lyckligt lottad människa. När jag läser om andra öden så förstår jag att det jag har att gnälla om inte är värt att öda energi på. Nej, kavla upp ärmarna, gör något åt det och va som en männska! Det här sista var en uppmaning till mig själv.

Inga kommentarer: