tisdag 5 januari 2010

Jag fryser...

Det är kallt. Nästan -20 grader C ute. Värmepumpen gör sitt bästa för att hålla temperaturen i huset. Elementen är varma men det är kallt ändå. Nej, jag tänker inte spetsa med elvärme men det känns tryggt att veta att jag har den att ta till om det blir för kallt.

Jag sov illa i natt och när jag vaknade av väckarklockan så låg jag och frös. Kände mig hängig och eländig. Det kan man göra om man sovit illa så jag övertalade mig om att gå till jobbet istället för att stanna hemma. Det var bra att jag gjorde det. Inte för att jag känner mig så mycket bättre men jag slapp en karensdag i alla fall. Jag har haft märkligt ont i kroppen hela dagen. Förutom benen och armarna har jag en otrolig trötthetskänsla på mitten av ryggen ungefär i njurtrakten. Det ska få bli en tidig kväll för mig. Jag ska värma vetepåsen och krypa mer under täcket och värma mig så kanske jag mår bättre imorgon.

Inga kommentarer: