onsdag 6 januari 2010

Endast +17 grader...

...var det när jag kom upp till köket i morse. Jag tyckte det kändes kallt vid frukosten och förbannade att jag inte hade en inomhustermometer. Då kläckte jag idén att testa min digitala stektermometer. Den funderar ju i komposten så den borde fungera på mitt köksbord, tänkte jag. Det gjorde den. Det kanske hade varit bättre att inte veta. Nu visste jag ju så då bestämde jag snabbt att det var en perfekt dag för att baka bröd. Med ungen på i köket borde det kunna bli någon grad varmare. Det blev det. Hela två grader som mest. Dessvärre hade jag bestämt att den här dagen skulle bli en pappersdag. Jag behöver få ordning på mina siffror för företagets räkning. Jag förbannar mig själv för att jag inte varit mer ordentlig. Allt finns noterat men inte på ett och samma ställe. Med hänsyn till den låga temperaturen borde den här dagen istället ha ägnats åt frenetisk städning.

1 kommentar:

Hanna sa...

Ibland är det bättre att inte veta men är man ingenjör så är man :)

kram!