söndag 3 januari 2010

Det är dags...

...för den årliga tillbakablicken. I början av förra året hade jag en önskan om att det skulle gå att hålla i pengarna på ett lite mer sparsamt sätt än vad som hade gått under föregående år. Å faktiskt så slutade året på plus. Visst hade jag utgifter jag inte riktigt hade räknat med men på något vis upplevde jag ändå att pengarna stannade kvar i plånboken och på kontot lite längre än de brukade. När fästmannen läser det här kan det hända att han får svårt att hålla sig för skratt för han påstår alltid att jag inte har några pengar i plånboken. Det är en riktig iaktagelse för det har jag sällan, när han är med :-) Reda pengar har jag sällan med mig men väl mitt visa-kort. Ok, pengarna stannade längre på kontot än bara in vid lön och sedan ut vid betalning av räkningar. Det var en trevlig upplevelse. För det mesta har året varit bra. Lite klumpar i magen har året bjudit på trots allt trevligt som hänt, vilket är trist och jag hoppas jag slipper den typen av uppträde som föranledde missbelåtenheten det här året. Jag vill ha det lugnt och skönt.

Fästmannen och jag åkte på en helt underbar semester till Tjeckien med Miss Charleston. Där gjorde jag nya upptäckter om 2CV-folkets attityd och inställningar till det mesta här i livet nämligen att ingenting är omöjligt, hinder är till för att övervinnas och att problem har den latinska betydelsen pro=före blem=lösning, bokstavligen.

Å jag fick vara frisk! Jag är djupt tacksam att jag slapp både vinterkräksjuka, svininfluensa och vanlig influensa. Den här julen har jag både umgåtts med min familj och ätit julmat. Det var så himla gott! Fästmannen och jag åkte hem några dagar tidigare än pojkarna och därmed fick även vi några dagar för oss själva. Det var välbehövligt. Vilan över jul var synnerligen välbehövlig. Nu kan livet få återvända till de vanliga rutinerna. Jag har inte ens ångest över att gå till jobbet i morgon. Det ska bli kul tycker jag.

Vad har hänt idag då? Jag har pysslat på med lite av varje. Efter att jag hade vinkat av fästmannen så kokade jag sylt och sedan var jag till ICA. Jag har tvättat lite. Till middag blev det inte mer än våfflor. Äldsta sonen skulle iväg så han fick äta spagetti och köttfärssås från igår. Det åt jag också till lunch. Den yngsta sonen åt en väldigt sen frukost så det fick bli våfflor. När jag var nästan klar med middagsbestyren råkade jag vända upp och ner på gräddskålen just när jag skulle ställa in den i kylskåpet. Då sände jag en tanke till Simon i katthimlen. Tänk så glad han hade blivit om han hade fått hjälpa mig att städa!

Inga kommentarer: