måndag 4 januari 2010

Första arbetsdagen på...

...året började lugnt. Jag har pysslat på med lite av varje å så plötsligt var dagen slut. Det gick nästan likadant här hemma. Jag har pysslat på med lite av varje men det jag verkligen skulle göra glömde jag dessvärre bort. I morgonbitti befarar jag att det inte finns något bröd i huset efter de sedvanliga nattmackorna som sönerna äter nu när de är jullov för dem. Det finns annan frukost att tillgå så jag kommer inte att vara utan. Jag hade bestämt mig redan igår för att baka bröd när jag kom hem. Jag lagade mat vilket blev en riktig lyxmåltid med stekt rostbiff, kyftpotatis med massor av salt, vitlök och rapsolja på och så bearnaisesås till. När jag hade stökat undan gick jag ner och hängde tvätten som jag också lyckades få in i tvättmaskinen innan jag började med middagen. Det skulle jag inte ha gjort eftersom jag tappade minnet någon gång på vägen ner i källaren. Nu får jag stå mitt kast och äta fil till frukost i morgon istället.

I Östertälje vid Glasberga har någon konstnärlig talang gett uttryck till en minst sagt uppseendeväckande snöskulptur i form av en jättelik rättuppstående fallossymbol för att uttrycka mig diplomatiskt. Jag såg en bild i Länstidningen på den idag. Ja, vad ska man säga? Den var så grotesk att jag inte kunde annat än dra på munnen.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Det är inte klokt så kreativa en del blir så fort de får något formbart i händerna ;)

Mona sa...

Haha, nog var den snön formbar alltid :-)
Kram / Mona