fredag 19 september 2008

Så har en hel...

...vecka gått på nygamla jobbet. Å ja, jag har kul där trots att jag saknar min gamla grupp. Gamla gruppen bjöd mig på finmiddag igår. Jag valde oxfilé med jättegod sås och råstekt potatis och till efterrätt fruktsallad med hallonsorbé. Jag åt så jag hade ont i magen. Det var jättekul att träffa dem! Det ska bli fler gånger.

Arbetsdagen blev inte alls som jag hade tänkt det. Jo, början blev det. Sedan fick jag helt otippade arbetsuppgifter. Jag har analyserat helt själv idag. Jag kände mig så duktig så. Efter att jag var klar fick jag avfrosta frysen tillsammans med Marika. Har man Marika som sällskap är det mesta kul att göra. Hon har lätt till skratt. Därför var det kul att avfrosta den tillsammans med henne. Efter det satte vi igång med att inventera pipetter. Hon och jag hade gemensamt ansvar för snabbpipetterna när jag jobbade där förut. Vi hade stenkoll på var alla fanns och hur länge kalibreringen höll på dem. Nu när de som bestämmer har rört om i grytan mer än lovligt för att ordningen ska upprätthållas så är det fullt kaos på den fronten. Jag satte mig med våra gamla listor och gjorde en teoretisk inventering, en sammanställning på vad som finns, så vi kan få lite ordning igen. Det var kul! Efter att det var klart var det dags att gå hem.

Nu är det kväll. Fästmannen har kommit hit och för första gången på månader har vi inga måsten inplanerade. Det är så otroligt skönt!

Inga kommentarer: