måndag 29 september 2008

Jag har blivit...

...utmanad av Hanna. 6 frågor som alla måste besvaras, utmana 4 nya bloggare och lämna länk till min blogg

1. Vilken mat äter du ofta?På sistone, nu när jag varit fattig, har det varit mycket blodpudding och falukorv och jag måste säga att man blir sjukt dålig i magen av “fattigmansmat”. Annars är det mycket pastarätter. Lasagne. Pastagratäng med kyckling. Det ska vara mycket vitlök och färska kryddor. En sallad med tomater och avokado är muy importante!2. På kalas, är du den personen som sitter eller hjälper du till att duka av?Liksom föregående talare säger jag säger jag att det beror på vart jag är. Känner jag mig som ren gäst sitter jag snällt still men om jag är hos en vän på fest hjälper jag gärna till.3. Var sitter du helst när du bloggar?För det mesta sitter jag i soffan. Nu när jag äntligen fått världens bästa släptop går det ju alldeles utmärkt! Men helst sitter jag nog faktiskt framför en tänd brasa på landet, som när jag skrev mina 50 000 ord i NaNoWriMo. 4. Köper du ofta Triss?Jag är periodare, som i så många andra avseenden (träning, nagelbitande, läsning osv.) men jag har inte köpt en enda lott sedan jag vann 250 kr. Jag är nämligen övertygad om att det var det högsta belopp jag någonsin kommer vinna på en Trisslott.5. Vilket land eller stad har varit din bästa semester?Nya Zeeland, without a doubt! Jag har haft jättemysiga semestrar t.ex. på Cypern, i Italien och på Jersey i engelska kanalen (det var för övrigt där jag för första gången blev riktigt brun och ingen kände igen mig när jag kom hem! Jag var 17...) men inget går såklart upp mot 2 månader på NZ. Det är ett otroligt vackert land, befolkningen är sanslöst trevlig och oavsett om man vill slappa på stranden, klättra i berg eller åka snowboard så är Nya Zeeland landet med stort L! Faktum är att man kan göra allt, kanske inte på en och samma dag, men iaf under en och samma vecka och det utan att behöva åka särdeles många mil. Där skulle jag faktiskt inte ha något emot att få bo i ett år eller så!6. Vilken kanal tittar du mest på?SVT! Jag tittar inte så mycket på tv alls just nu men SVT är favoriten. Jag är så less på all reklam. Hysteriska program och skrikande programledare orkar jag bara inte med längre. En bra blandning av allt från film till fakta. Lite Filmnet, Eurosport och Discovery i ett, det är väl typ SVT och det gillar jag.

Inga kommentarer: