måndag 29 september 2008

Jag har blivit...

...utmanad av Hanna. Det är väl bara att sätta igång då. Instruktionerna är som följer:

1. Svara på alla frågorna.
2. Utmana 4 andra bloggare. Hänvisa till din egen blogg.
3. Lämna en kommentar hos utmanaren så fort utmaningen är antagen.

1. Vilken mat äter du ofta?
Ugnstekt, citronpepprad laxfile med potatis och gräddfilsås med vitlöksdressingmix

2. På kalas, är du den personen som sitter eller hjälper du till att duka av?
Jag pejlar läget. Om det är ok för värdinnan/värden att hjälpa till gör jag gärna det. Känner jag att värdinnan/värden skulle ta det som en förolämpning låter jag bli.

3. Var sitter du helst när du bloggar?
Jag sitter för det mesta i gästrummet för där står datorn. Faktum är jag trivs ganska bra med att sitta här förutom på sommaren då jag gärna skulle sitta i trädgården med den laptopen jag inte har.

4. Köper du ofta Triss?
Nej. Efter att i något drygt års tid dagligen skrapat triss per telefon på fästmannens bekostnad utan att vinna något annat än småslantar har jag beslutat mig för att det inte är värt pengarna :-)

5. Vilket land eller stad har varit din bästa semester?
Måste välja tre kategorier. 1.Storstaden-New York. Först var jag jätterädd och ville bara hem men efter lite mat och sömn började jag älska stan. 2. Solsemester-Torremolinos 1982. Vi var fem tjejer på 19 år. Behöver jag ge fler detaljer? 3. Motorcykeln-ALLA semestrar. Själva resan är ett resmål i sig när fästmannen och jag är ute och åker.
Den bästa semesterresan hoppas jag att jag har kvar.

6. Vilken kanal tittar du mest på?
Jag ser knappt på TV men om jag någon gång slår på TV:n blir det någon av standardkanalerna 1:an, 2:an eller 4:an och någon gång TV4+

Jaha, vilka ska jag utmana då. Jag läser ju inte så många bloggar. Det får bli AnnaStilla, Anna, Åsa och Ingalill.

4 kommentarer:

Hanna sa...

Om du köper dig en lottorad (istället för triss) så kanske du får råd att köpa dig en laptop!
Fast sitta i trädgården är iofs ingen höjdare. Det är så svårt att se vad som visas på skärmen i solljus...

Kram!

Anonym sa...

Utmaningen antagen :)

Kram /Åsa

Anna Stilla sa...

Hej Mona!

Jag antar utmaningen men jag tar det lite senare. Det är ett litet kris på hemmaplan just nu men vi håller på och fixar det.

Kram
Anna

Mona sa...

Hanna: Efter att ha kollat så gott som varenda lördagsdragning sedan jag gick ur jobbets lottobolag så borde jag ha sparat ihop till en laptop redan nu eftersom jag vet att jag inte skulle ha vunnit något och därför sparat in pengarna på att aldrig lämna in just min lottorad. Å så håller jag med om det där ljuset i trädgården. Jag bara inte tänkte på det...

AnnaStilla: Ta det när du hinner. Lös krisen först!

Åsa: Kul!!!