söndag 23 september 2007

Veckan som bara kom och gick

Tiden bara svischar förbi. Veckan består bara av måndag och sedan söndag. Någon gång däremellan är det fredag. Var de andra dagarna tar vägen är en gåta. För två veckor sedan var jag fast besluten om att jag skulle stå fullbokad med hudvårdsklasser de här två veckorna som kommer. Just nu har jag EN konkret klass inbokad, i slutet av nästa månad. Jag hade en klass förra veckan i tisdags men den kom jag inte så långt som jag hade hoppats på. Den klass jag skulle ha till veckan blev inställd så nu står jag utan helt och hållet och går därmed miste om att nå mitt eget uppsatta mål den här månaden samt att jag missar den make up-kurs jag skulle fått gå om jag lagt in två ordrar. Det känns lite motigt men det är väl bara att inse att jag inte kan mäta mig med de duktiga försäljarna som jag träffar på våra möten, ännu. Det är så lätt att dras med av de andras entusiasm. Men det är sällan det går att bli profet på sin egen hemmaplan. Idag har jag varit på team-möte och fått en massa bra tips om hur jag gör för att komma i kontakt med andra människor än de jag redan känner. Jag VILL sälja tillräckligt för att bli stjärnkonsult det här kvartalet. Jag VILL få äran att åka med till Göteborg på utbildningsdag. Å jag VILL ha en röd kavaj. Jag har en månad på mig. Stoppa tiden! Så jag hinner med.

2 kommentarer:

Anna Stilla sa...

På tal om att sälja...

Vet du vad du gjorde för exakt ett år sedan?

Inte? Då ska jag fräscha upp ditt minne. Den 23 september 2006 sålde du en zebra!

Jag håller tummarna för dig Mona.

Mona sa...

Ja jisses, en zebra var det ja. Jag ler vid minnet. På vårens loppis fick jag sätta ut en skylt där det stod "Zebra Slutsåld" på :-) Men det här innebär att jag haft en motionscykel i min bostad i ett helt år. Den ska jag nog ta och använda lite mer. Tack för att du håller tummarna för mig!
Kram!