måndag 10 september 2007

Arbetsleda/lust

Vi har väldans lite att göra på jobbet. Det är nästan så jag blir lite orolig att de ska skicka iväg oss konsulter. I sådana lägen känns det riktigt bra att ha en fast tjänst på den konsultfirma jag är anställd på. Trots det låga inflödet på arbete hade vi ytterligare en konsult på intervju idag. Ok, en slutade i fredags och bör väl ersättas men med det låga inflöde på arbete vi har nu borde vi klara oss några veckor. Det är inte företagsekonomiskt försvarbart att jag tex sitter och "sorterar gem". Men det är deras bekymmer. Idag tog jag långlunch och åkte in till Snäckviken och åt med Malin, min teamleader och tillika mentor på MK. Det var kul och peppande att träffa henne, som vanligt. Jag berättade för henne om mina planer och mina mål, jag frågade en massa saker som jag inte hade klart för mig och jag fick väldigt bra svar. Vi kom väl fram till att det mål jag satt upp för den här perioden var lite väl högt satta, berodde delvis på ett missförstånd från min sida. Men samtidigt vet jag ju att om jag så bara klarar hälften så klarar jag det målet i nästa period. Men framför allt har jag bestämt mig för att ha kul. Om jag gör det här för att tjäna pengar så kommer jag bli besviken. Det kommer dröja innan jag kan börja plocka ut något åt mig själv. Så länge får jag njuta av förmånen att ha tillgång till alla dessa produkter. Så nu ska jag gå ut i badrummet och göra en liten ansiktsbehandling.

2 kommentarer:

Anna Stilla sa...

Jag tycker att du har en jättesund inställning till dina planer. Så tänker även jag. Först och främst vill jag göra det för jag tycker att det är roligt. Om det går så bra att jag tjänar något på det så blir det som ett bonus.
Lycka till Mona!

Mona sa...

Tack Anna! Det värmer att läsa dina ord.
Kram