söndag 2 september 2007

Rosor

Jag har köpt rosor för en krona styck. En stor fin bukett pryder mitt vardagsrumsbord. Det var utförsäljning på ICA och jag lyckades komma över en bukett som inte hade börjat ruttna. Annars tycker jag att helgen har varit för kort. Jag skulle gärna varit ledig en dag till. Men det är väl bara att bita i det sura äpplet och pallra sig iväg imorgonbitti. Det är konsultmöte på kvällen så jag kommer inte hem förrän sent. Men den här gången har jag förberett med mat så jag inte ska behöva panikhandla på Centralen. Å få ont i magen för att jag kastar i mig det jag köpt.

Jag hade minsta sonen här som hastigast innan hans pappa hämtade honom. Han hade varit med en kompis på Gröna Lund. Hans pappa meddelade att den 24:de september skulle pojkarna vara här hos mig. När det stod klart för mig att det var en måndag skrek jag ett högt NEJ!!! Mina lediga måndagkvällar är hädanefter heliga för mig. Det är då måndagsmötena äger rum och dom vill jag gå på. Min stackars son tittade på mig och sa att han och brorsan kunde vara ensamma hemma. Men det är ju inte det. Jag vill helt enkelt inte gå om de är hemma hos mig. Det förklarade jag åt honom i telefonen senare när jag pratade med honom. Han skrattade och sa att han förstod. Älskade unge!!!

Annars blev det väl inte så mycket gjort idag. Jag har städat och tvättat. Nu ska jag packa väskan för imorgon och sedan ska jag sova.

Inga kommentarer: