söndag 9 september 2007

En vecka till

Så har ytterligare en vecka förflutit. Undrar just var den tog vägen. Det är så märkligt med tid. Om man fyller den med aktiviteter så försvinner den fortare än man anar. Vill man att tiden ska räcka riktigt länge ska man inte göra något alls. I Bodil Jönssons bok "Tio tankar om tid" skriver hon om vår stressiga värld och vart de evighetslånga sommarloven hon kommer ihåg från när hon var liten tagit vägen. Hennes slutsats är att idag ruschar vi fram och gör helt otroligt många saker. När hon var liten och hade sommarlov var hon hela tiden hos mormor. Det är väl helt enkelt så att om man gör en massa saker som tar lite tid var så har vi svårt att lägga ihop det. Följdaktligen upplever vår hjärna att bara lite tid har gått fast det är en hel massa timmar, dagar, veckor, månader eller år som förflutit. Det där sista är min egen teori. Jag har inget belägg för att det skulle vara sant.

Efter måndagens möte på MK tog jag mig i kragen och satte igång på allvar. Tiden bara går och går. Om jag inte fokuserar och satsar tid så kommer jag inte att komma någon vart. Det skulle ju vara kul att få ihop de pengar jag lagt ut i alla fall. Vips hade jag lite inbokat. Tyvärr lite sent i månaden men ändock. I torsdags kom Martin hit och på fredag åkte vi hem till honom. I lördags kom Martins nya arbetskompis med fru på middag. Det blev en trevlig kväll. Idag har jag åkt hem och imorgon börjar en ny vecka.

Inga kommentarer: