söndag 26 augusti 2007

Hela världen snurrar

Jag är yr i huvudet. Därav kommer även ett lätt illamående. På köpet? Jag har två teorier till den här åkomman. Antingen kommer det av att någon nerv är i kläm i min högra axel/nacke. Sånt kan man må helt konstigt av. Eller så är det ett utslag av den senaste tidens stress på jobbet. Lyssnar man inte när ens psyke försöker tala vänligt med en så måste psyket ge en mer tvingande order så man tar det lugnt. Å lugnt är precis vad jag tvingas ta det om jag inte ska vingla och falla.

Nåväl, igår var jag in till Södertälje och handlade. Jag hittade en precis exakt sådan kjol jag var ute efter, på second handbutiken Kom och C. Där kan man verkligen göra fynd för inga pengar alls. Sedan hittade jag en ärmlös t-shirt att ha till på en annan affär som kostade tre gånger så mycket...

Mina första tomater är klara för skörd. Den första avsmakades i fredags. Det var med andakt jag åt den lilla. Nu finns det fler som väntar på att bli plockade. De rödbetor som fortfarande finns kvar i jorden är klara för skörd. Nu ska jag gå ut och plocka en squash som jag ska rosta i ugnen. Den ska serveras till ugnstekt citronpepparkryddad lax och potatis.

2 kommentarer:

Anna Stilla sa...

Jag hoppas att det är inte mina baciller som drabbar dig. De är hopplösa. Visst är det något speciellt med att plocka och tillaga egna grönsaker. Jag äter mina tomater som godis och idag har jag rivit upp en purjo.

Jag har läst om din Polen-resa. Ni måste ju berätta lite mer. Och tack för vykort som kom häromdagen.

Mona sa...

Det är klart jag ska berätta mer men det gör sig bäst öga mot öga. Jag har massor med bilder också jag vill visa. Du kan väl komma och hälsa på mig? Å det är inte dina baciller jag fått. Det yra gick över. Nu är jag bara vanligt vimsig igen :-)