fredag 10 augusti 2007

Katten och grönsakssoppan

Det blev squashsoppa igår fast inte till lunch utan till middag. Tyvärr råkade jag krydda den med lite för mycket peppar så den blev lite väl het. Idag åt jag lite till lunch och då var min katt nedanför mig och bönade och bad om att få lite av det där som jag höll på att göra iordning. Det kunde ju vara något smaskens som en ostbit eller en köttbit. Jag talade nogsamt om för honom att det var grönsakssoppa jag tänkte värma. Men han gav sig inte. Dumma katt tänkte jag och hälde upp lite i en skål. Dröm om min förvåning när han lapade i sig alltihop. Förut har jag gett honom pommes frites vid två tillfällen. Det har han ätit utan att protestera. Det kanske går att göra en vegetarian av honom?

Annars har jag gräsligt ont i min nacke och mina axlar, i synnerhet min högra. Iprengel och alvedon tar bara udden av det onda. Jag hoppas det är bättre imorgon för då ska jag och Martin gå på Solvalla med Conny och Annette. Hanna och Magnus kommer också med. Nu känner jag mig mer eller mindre invalid. Det hoppas jag slippa känna imorgon.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Men Mona, när ska du lära dig att Ipren faktiskt är värdelöst?
Voltaren är det som gäller om man har muskelsmärtor!

Mona sa...

Jo, jag vet det nu. På lördag inhandlade jag en ask Voltaren och tog dubbel rekommenderad dos så det så. Nu är jag nästan bra :-)
Kram