onsdag 30 oktober 2013

Köksklockan gick fel...

...visade det sig i morse. Visserligen bara 5 minuter men det räckte för att ställa till det. Ca 300 meter från stationen i Järna hörde jag tåget komma. Jag som trodde jag hade gott om tid fick för mig att det var det tidigare tåget som var försenat. Jag tittade på mobilklockan och den visade att det istället var jag som var försenad. Det var ingen idé att försöka springa ikapp, inte heller att gå hem igen så jag satte mig på stationen och läste Metro. Det kändes ovärt. När sedan nästa tåg blev 8 minuter sent kändes det bedrövligt. 40 minuter är ganska mycket i allmänhet att sitta och vänta på ett tåg men på morgonen är det verkligen trist. Det känns som att den tiden kan utnyttjas bättre.

Jag och mina Mary Kay-kollegor har fått erbjudande om lite extra coaching från Sveriges främsta. Lite uppgifter att göra regelbundet. Allt är ju naturligtvis frivilligt, ingen tvingar någon, men vill man någonstans så brukar det vara bra att göra uppgifterna som ges. Jag brukar gå igång fullständigt när jag får sådana här uppgifter. Jag slukar dem med hull och hår. Det här gången vet jag inte hur jag ska göra. Samtidigt känner jag att jag inte får låta en sådan här chans gå ifrån mig. Det var lite luddigt och det är kanske det som gör att jag tvekar. Jag suger på karamellen så länge så bestämmer jag imorgon.

Inga kommentarer: