söndag 6 oktober 2013

Nej, jag har...

...inte handlat min regnkappa än men jag jobbar på det. Jag bestämde redan från början att jag skulle låta Mary Kay betala den åt mig vilket innebär att jag måste ha en försäljning på minst 10 000 kr innan jag tycker jag kan ta ut så pass mycket pengar att det räcker till att köpa den. Det är bra att ha mål. Det är lättare att komma tillbaka på banan igen när man råkar köra i diket. Livet drabbar ju ibland med mer eller mindre våldsam kraft. Det senaste är att min svärfars sambo är väldigt dålig. Hon fick diagnosen lungcancer bara dagarna innan hon och svärfar skulle åka till Sverige på sommarvistelse från Tyskland. Hon fick stanna kvar för behandling och han kom till Sverige för att gå till sin doktor och se till huset. Nu är svärfar tillbaka i Tyskland. Maria är sämre nu och vi ser inte att det finns något hopp för att hon ska klara sig. Det blev bråttom när svärfar skulle ner men vi lyckades att med mycket kort varsel både boka flygbiljett och se till att ordna för honom på bästa sätt. Jag tror han är nöjd med att vara hos henne igen även om det säkert är jobbigt också. Det blev en liten paus i Mary Kayandet men nu får det bli fart igen.

Mina hyresgäster säger upp sig på löpande band. Som tur är hittar jag nya. Allt löser sig till det bästa. Mitt senaste nyförvärv som hyresgäst är en kvinna som jobbar med regndroppsterapi. En del skulle säkert kalla det för flum-flum och hokus pokus medan jag tycker det låter oerhört spännande. Vi har veckorna efter varandra i lokalen och hon ställer sig positiv till att vi kör dessa veckor ihop och kommunicerar med varandra om vilka dagar som passar. Det kommer bli så bra så bra. Jag orkar nämligen inte boka in fem kvällar på en vecka men det gör jag definitivt på två veckor.

Inga kommentarer: