måndag 18 februari 2008

Jag skolkar

Jag skulle gjort en massa saker ikväll men jag orkar bara inte. Det är måndagsmöte på MK. Det bestämde jag mig tidigt för att inte gå på. Jag skulle vara hemma och göra en massa som jag inte gjorde förra veckan när jag var sjuk. Jag orkar inte göra någonting av det jag hade föresatt mig. Är det sånt här som kallas dålig diciplin? Antagligen! Jag känner mig som en skolkande högstadieelev, en orkeslös tonåring. Trots allt kanske det sätter sina spår att jag stiger upp klockan fem på morgonen?

När jag gick till jobbet över Gärtunafältet i morse så konstaterade jag att det var mycket ljusare än för bara någon vecka sedan. Vi går mot ljusare tider och kanske kan min ork och vilja komma tillbaka i takt med ljuset.

2 kommentarer:

Anna Stilla sa...

Jag vet att det är lätt att säga men ibland är det värt att strunta i alla måsten. Jag gör det då och då. Och ibland meddelar jag familjen att "idag lever vi på mackor för jag orkar inget annat".

Mona sa...

Att leva på mackor är ingen hit tycker jag. De ger så förfärligt tråkig matlåda till dagen därpå :-)
Kram / Mona