söndag 29 juni 2014

Så där ja!

Nu kan det här huset få ta emot besök igen. Idag har jag städat. Till och med mitt rum är snyggt. Mitt rum är beläget i källarvåningen. Det är väldigt skönt att sova där för där är alltid svalt. Nackdelen är att man aldrig ser det sådär i förbifarten och så kommer man på att det behöver städas på tidpunkter när det absolut inte passar, som när man ska sova till exempel. Tiden går och dammråttorna växer. Idag gjorde jag ett ryck även nere i källaren. Fantastiskt!
Igår jobbade jag. Så från att inte ha jobbat en endaste liten minut av den beordrade övertiden under maj och juni så brände jag av sammanlagt 18 timmar när det nästan inte fanns någon tid kvar. Det ska väl bli lite klirr i kassan i julilönen ändå. De senaste lönekuverten har innehållit väldigt trevliga summor så det kan det gärna få fortsätta med.
Avslutningsvis ett citat av Lars Kranz, min favoritträdgårdsmästare: "I de där små fröerna bor det något som man ännu inte har upplevt".

Inga kommentarer: