lördag 7 juni 2014

Hur kan man...

...vara så trött? Å varför är jag inte friskare än jag är. Nu ska jag inte klaga så himla mycket. Jag är friskare men inte helt bra och jag är fruktansvärt trött. Dålig kondition? Ja, man tappar allt vad kondis heter när man inte gör någonting på ett par veckor. Nu börjar jag i alla fall känna mig rastlös och det är ett gott tecken på tillfrisknande. Antibiotikakuren är officiellt slut. Jag skulle äta den i 7 dagar. Igår hade dessa dagar passerat. Det fanns 9 tabletter kvar och jag var fortfarande inte tillfredställande frisk så jag beslöt alldeles på egen hand att fortsätta med tabletterna till dessa är helt slut. Förr åt man alltid antibiotika i 10 dagar. Att man minskat till 7 nu kan väl bero på att man upptäckt att de sista dagarna är i princip onödiga att medicinera för de flesta och så minskar man både omloppet av antibiotika och besväret att komma ihåg medicinen för den friska patienten. Jag är alltså inte helt frisk ännu och fortsätter därför. Men jag fick skippa Åland. Jag skulle ha åkt dit igår och firat Gransträff med nordiska 2CV-fantaster. Jag trodde helt enkelt inte att det skulle vara bra att sova i tält för mig. Jag ska bli frisk nu och då får man agera klokt.

Inga kommentarer: