söndag 22 juni 2014

Lita på livsprocessen!

Ja, jag är nästan frisk. Det är bara lite hosta kvar nu och den får jag nog dras med ett tag. Det brukar man få göra vid sommarförkylningar. Nåväl, jag kom tillbaka till jobbet och befinner mig nu i slutet av upplärningsfasen för en av våra sommarjobbare. Det har väl inte varit det mest gynnsamma för min hosta att behöva prata hela tiden, vilket jag gör när jag håller på och lär någon. Men det får gå.


När man är sjuk på det vis som jag har varit hinner man tänka väldigt mycket. Det jag har tänkt allra mest är på hur livet ser ut och hur jag vill att det ska vara. Ju längre tiden går känner jag att det inte är på mitt nuvarande jobb jag ska vara. Det är minst 15 kanske 20 år till jag får gå i pension. Stannar jag där jag är nu så kommer ingenting att hända, jag stannar i utvecklingen, jag kommer aldrig vara nöjd med min lön och jag kommer slitas ut i förtid av den myckna mentala arbetsbördan. Jag har aldrig förr känt så stor lust att kasta loss från ett jobb utan att ha en annan anställning som tar vid. Jag nämnde detta för en av mina kollegor. Hennes svar blev "du måste lita på livsprocessen". Hon menade att allt ordnar sig om man i djupet av sitt hjärta vill något och följer den viljan. Lagen om attraktionskraften med andra ord. Det man fokuserar på får man mer av. Jag ska bara försöka hitta den där tilliten någonstans.

Inga kommentarer: