tisdag 3 juni 2014

Sveriges sjukvård 2014!

Jag beslöt mig för att stanna hemma från jobbet. Ringde vårdcentralen för att få tag på Dr Carl för att få honom att skriva ett sjukintyg till mig. Då visade det sig att han inte jobbade där den här veckan. Alltså fick jag beställa en ny tid vilket kostade mig ytterligare 200 kr som alltså ska betalas med min redan reducerade lön. Landstinget inte bara bollar med sin personal utan även med dem som behöver deras tjänster. Ok, det blev lärpengar för mig. Hädanefter vill jag ha med mig ett läkarintyg hem redan vid första besöket om det finns en minsta misstanke om att jag behöver ett sådant. Alternativt ska jag ha skriftligt på att jag inte ska behöva betala för ett läkarbesök till. Men när man är sjuk orkar man inte deala om sånt så jag tog tiden, betalade, kom in 35 minuter efter utsatt tid och fick mitt intyg. Dr Rafina tyckte inte ens att hon behövde undersköka mig. "Det syns att du är sjuk" sa hon. Klok kvinna!

Inga kommentarer: