måndag 6 januari 2014

Tillbaka till verkligheten!

Så "Back to Basic" eller Back to Business" eller vad man nu ska säga. Det har varit en härlig och uppvilande tid. Jag var tvungen att vila. En förkylning däckade mig, inte fullständigt men tillräckligt för att jag än en gång, för vilken i ordningen (?), ska förstå hur värdefullt det är att vara frisk. Nu har jag bara lite hosta kvar. Ok, jag snorar lite också.

Om jag som så många andra ska försöka se tillbaka på året som var så var det förutom några riktiga ljusglimtar ett riktigt skitår. De riktigt stora sorgebitarna som dominerade var Martins stroke som riktigt skrämde slag på mig, Marias trista lungcancer som hon sedan dog av samt ett par andra människor som står mig nära som verkligen fått kämpa och kämpar än med tillfrisknande. Det är bara att konstatera att jag är lyckligt lottad som är frisk. Jag kan göra vad jag vill, om jag vill och vågar. Det var just det där med att våga...

Det har hänt bra saker också. Lilla Lova föddes. Jag fick vara frisk (nu var jag där igen). Jag fick utmanade uppgifter på jobbet. Jag upptäckte "billiga veckan" på ICAs hemsida. Pengarna räckte, inte till allt men överlag sådant jag behövde och lite till. Jag började förnya min garderob vilket var helt enkelt nödvändigt. Jag fick i min hand boken "Jag är vad jag tänker" i min hand. Långsamt och grundligt har jag läst den. Det tog ett år och jag har läst annat under tiden men en sådan bok måste få ta tid att läsa. Jag hade en bra semester om än lite kall. På slutet av året föddes lilla Casper, min systers barnbarn och allt gick bra även där. Det finns således en massa positiva saker att se tillbaka på och det är dessa jag har för ögonen när jag nu blickar framåt. Det blir ett spännande år!

Inga kommentarer: