lördag 28 december 2013

Första försöket att...

... att blogga från mobilen går väl sådär. Jag är hos mamma och pappa i Kalix och njuter av att inte göra någonting av nytta. En vecka innan julafton blev jag förkyld. Det var besvärligt. Jag tappade rösten fullständigt. Vi åkte buss upp, jag och Mikael. Det hade kunnat bli 14 timmars kvalitetstid med honom men det är svårt att få till det när bara en kan prata. Det blir liksom ingen bra dialog då. Nåväl, vi kom fram och jag fick äntligen träffa lilla nytillskottet Casper, Susannas och Daniels nyfödda pojke. Å naturligtvis var han väldigt fin. Även Arvid och Ida var där med deras pojke Villiam. Det var kul att träffa honom med. På grund av min förkylning har jag hållit mig från att gossa med dem. Det har varit svårt men det har gått bra ändå. Mina egna småingar är kvar i Stockholm. De skulle fira jul med sina farföräldrar. Det är sådant jag står ut med för att vid andra jular få ha dem för mig själv. Jag tycker synd om alla dessa människor som ska fira jul på så många olika ställen samma dag. Hur infinner sig julefriden då? Det blir ju bara stress av allt ihop. Det skulle jag aldrig klara av och därför vill jag inte heller utsätta någon annan för det heller. Nu ser jag fram emot att träffa om inte hela min familj så i alla fall delar av dem jag ännu inte träffat i jul. Det hoppas jag sker på nyårsafton.

Inga kommentarer: