söndag 1 december 2013

Varför lever vi...

...inte våra drömmar? Så många människor går och väntar på att vinna "drömvinsten" i något lotteri och bli ekonomiskt oberoende. Under tiden som de väntar händer precis ingenting som för dem närmare sin dröm. Jag vet att jag kan leva min dröm om jag bara är beredd att betala priset för att komma dit. Priset är tid. Jag måste lägga ner tid på att odla min dröm. Jag gör små taffliga försök men jag lägger inte ner tillräckligt med tid. Är jag inte villig att betala priset? Vill jag inte tillräckligt mycket uppnå mitt mål? Med en ordentlig plan som jag följer varje dag så kommer jag att vara där ganska snart. Så vad väntar jag på. Våra liv skapar vi själva. Ingen annan kan skapa dem åt oss så som vi vill ha dem själv.

Jag har en tapper liten blomma i trädgården. En ros som vägrar inse att det är december nu. Envist fortsätter den att blomma. Skam den som ger sig.

Inga kommentarer: