söndag 12 januari 2014

Upp som en sol...

...och ner som en pannkaka! Veckan som var började så otroligt bra! Måndagkväll var jag på MK-möte och fick till min stora lycka en bok av min sales director om Mary Kay, hennes självbiografi. Jag var så lycklig så jag nästan grät. Den kostar inte alls mycket att köpa men jag glömmer hela tiden bort att beställa den. Jag började läsa den genast när jag kom hem på kvällen och jag hade så märklig känsla i kroppen för jag hörde Mary Kays röst inom mig när jag läste. Det var precis som att hon talade till mig. Sedan gick det naturligtvis inte att sova. Hela natten var jag mer eller mindre vaken men jag är väldigt säker på att jag aldrig kom ner i djupsömn. Jag var glad och lycklig i alla fall. Dagen efter gick galant och jag var förvånad över att jag inte var trött. Jag lagade middag och skulle bara sitta en stund i soffan efter det och... somnade. DET förstörde kommande natts sömn. På onsdag var jag som ett vrak, orkade ingenting och stöp i säng efter middagen. Torsdag var jag någorlunda människa igen men det tar tid för mig nu för tiden att ta igen osovda timmar. Det räcker inte med en natt eller att sova de timmar jag förlorat. Så gick min vecka.


Helgen blev i alla fall bra fast den har gått fort. Martin och jag åkte in till Stockholm på lördag och flanerade omkring i vinterkylan. Vi hittade en hel rad butiker vi inte varit in i tidigare. Mest inredningsbutiker men jag älskar ju att gå i sådana även om jag vet redan från början att jag inte har råd att handla något. Bland annat var vi in i Carl Malmsten-butiken på Strandvägen. Jag säger bara att åhhh vad mycket fint det finns. Sånt här sporrar mig att jobba. Promenaden avslutades med ett besök hos Martins dotter Micaela och hennes Kristoffer som just flyttat in i deras lägenhet på Ringvägen. Jag älskade lägenheten genast. DÄR vill jag bo. Nåväl, nu bor ju dom där och jag får bli lite bättre stadd i kassan innan jag kan handla med sådana stora summor. Det absolut bästa med att hälsa på i lägenheter i Stockholm är att när jag har Martin med mig så ser han att det finns fina ställen att bo på, mitt i smeten och utan att man blir störd av stadens liv. Jag har en dröm om att någon gång få bo centralt i Stockholm och det är finansiellt betydligt lättare och väldans mycket roligare om jag kan få honom med mig då.

Inga kommentarer: