söndag 26 januari 2014

Nu blev det...

...sådär länge sedan igen. Det har varit en hektiskt men rolig tid. Förra fredagen var det firmafest i Globen. Det var fantastiskt kul! Jag hade lånad lägenhet av Micaela så jag skulle slippa åka hem på natten. På lördagen skulle jag åka till Smedjebacken och fira min svärfars 92-årsdag. Micaelas lägenhet är så otroligt fin. Jag satt och drömde om olika inredningsdetaljer. Den har sådana där djupa fönsternischer som jag bara älskar, å så gott som ingen insyn. Jag vill bo i en sådan lägenhet!


På lördag åkte jag så upp till Smedjebacken. Nu går det direkttåg dit. Fantastiskt! Då har jag ju faktiskt alternativ att välja på om det skulle skita sig med bussen någon gång. Vi firade Toni efter konstens alla regler. Det är verkligen fantastiskt att han är så pigg och skarp i hjärnan trots alla sina år. Jag gillar honom.


På söndag åkte jag hem igen. Det var skönt att få några timmar hemma. På måndag var det MK-möte. Hanna ringde på dagen och frågade om tvillingarna fick vara här på onsdag. Jag bad att få svara senare. På tisdag bestämde vi i alla fall att jag skulle vabba på onsdagen. Då tyckte jag det var lika bra att de kom redan på tisdagkväll. Så blev det. Onsdag kväll var jag väldigt trött och på torsdag var det konstutflykt till Valdemars udde "Skagenmålarna". På fredag sjönk jag ihop i en hög i soffan efter jobbet och känner mig inte riktigt återställd än. Imorgon är det MK-möte igen och jag har en gäst med mig så det blir kul. Om jag inte hade haft gäst med mig tror jag faktiskt jag hade stannat hemma. Fast det leder då rakt ingen vart, det vet jag. Bättre att harva på och göra lite hela tiden, att aldrig riktigt släppa taget.


Idag har jag köpt biljett till maj-eventet på Infra City. Jag har många gånger tänkt när jag åkt förbi Scandic Infracity att jag någon gång skulle vilja bo där men jag kan ju inte bo på hotell bara för att bo på hotell, eller kan man det? Tveksamt med min ekonomi. Nu har jag funnit anledningen. Jag ska gå på majeventet så när jag hade köpt biljetten till eventet så gick jag in och bokade rum. Dröm om min förvåning när jag fick samma pris för tre olika storlekar av rum. Vem vill bo i ett standardrum när man kan bo i ett superiorrum som är 20 kvadratmeter större? Nu ska vi ju inte vara så mycket på rummet så det kanske är onödigt lyxigt men, vem bryr sig? :-)



Inga kommentarer: