söndag 19 augusti 2012

Så var ytterligare...

...en vecka till ända. Tiden går fort. Ändå är tiden alltid konstant. Det gäller att göra något vettigt av den. Med det menar jag inte att man måste fånflänga överallt. Den enda gången jag tycker att jag slösat bort en dag är när jag inte planderat något och inte heller fått något gjort. När jag inte kunnat njuta av att bara befinna mig. För även om man inte gör någonting är det bra om det är just det man var ute efter. Att göra ingenting är också att göra någonting.

Alla förra veckans arbetsdagar såg jag till att komma hem i tid och det var så skönt. Jag tyckte jag hade massor av tid här hemma som jag bara kunde njuta av. I torsdags kom fästmannen hit så vi fick en extrakväll tillsammans. I fredags åkte pojkarna med deras pappa till Askersund på släktträff. Då uppstod ett sådant där vakuum som så ofta blir när man har fullt upp och så helt plötsligt bara har sig själv att ta hand om. Att det bara är jag och fästmannen är väl en sak. Det är alltid bara vi när jag är hos honom eller när vi är på resa. Det som blev konstigt nu var att vi var ensamma HEMMA hos mig. Det är ovanligt. Tyvärr har jag ganska ebb i kassan nu efter sommarens alla utsvävningar så det fick bli billiga nöjen. Vi tog en tur med motorcykeln till Trosa och gick på en hustittarpromenad medan vi åt glass. Det finns så många fina hus i Trosa. Vi hittade både grosshandlarvillan och det stora, vräkiga, jättedyra huset som båda var till salu för några år sedan. Grosshandlarvillan var mindre än jag trodde den skulle vara medan det andra huset var enormt. Huuu, så mycket det skulle bli att städa!

Idag har jag jobbat några timmar för att så småningom kunna dryga ut bankkontot. Fram tills dess så får det bli lågbudget på allt.

Inga kommentarer: