tisdag 21 augusti 2012

Det är sent.

Så sent att det inte bara börjar bli dags att gå och lägga mig utan jag borde helt enkelt ligga i sängen redan. Jag gillar att vara uppe och skrota på kvällarna. Om det blir så mycket gjort vet jag inte men jag gillar det i alla fall. Jag tittar nästan aldrig på TV. Det är helgens nöje. När jag flyttade hemmifrån brydde jag mig inte om att skaffa TV. Det gick bra ändå. TV-apparaterna har mina fästmän sett till att hamnat i huset. Först barnens pappa och sedan fästmannen. Jag tror att de båda tycker det är viktigt att titta. Det blir annat gjort när man glömmer bort att man har TV. Man kan till exempel läsa böcker. Det har jag inte gjort idag. Jag fick sällskap både på väg till jobbet och på väg hem idag så det blev inget läsa alls. Å när jag kom hem gräddade jag pannkakor. Det tar sin tid. Fästmannen kan inte förstå att jag finner sådant nöje i att stå länge vid spisen. Det är något meditativt med att "röra i grytorna".

Det är kallare ute. Det märks att det är höst. Vinden blåser lite snålare. Än behövs inga strumpor i skorna men det är inte långt dit.

Idag är en speciell dag bland så många andra. Jag har blivit gammelfaster! Min systerson och hans sambo fick en pojke på förmiddagen. Jag fick reda på det nu ikväll. Kanske är det därför jag inte känner för att sova än. Livets underverk har knackat på dörren till mitt liv.

Inga kommentarer: