tisdag 20 juli 2010

I eftermiddags när...

...jag åkte hem från jobbet kände jag av att jag bara har haft ca 5 timmars sömn i kroppen de två senaste nätterna. Men det är ju så förjordat svårt att gå och lägga sig i tid dessa ljusa, varma och underbara sommarkvällar. "När jag blir stor" ska jag ha ett uterum inrett med en säng och ett stort insektsnät runt så jag kan sova utomhus. En insynsskyddad och takad altan vore bra. Det finns en hel del jag vill ha. Utomhuskök och ett stort växthus med relaxavdelning. Det är bara en liten detalj som saknas... Pengar!!!

När jag kom hem så gick jag raka vägen ut i trädgården och la mig i trädgårdsstolen med fötterna upp på stolen mitt emot och slumrade en stund. Det var så skönt. Sedan var jag redo att ställa mig vid spisen. Idag blev det paj med körsbärstomater (de sålde för 5 kr asken på ICA igår), mozzarella, färsk basilika och lite skinka som blev över från häromdagen och så ost och äggstanning över. Till det blev det en hederlig sallad. Efter middagen har jag inte gjort någonting men jag tänker så här att om jag börjar att göra mig i ordning för natten redan vid nio-halv-tio så kanske kanske att jag skulle kunna få någon extra timmes sömn? Jag provar.

Inga kommentarer: