onsdag 21 juli 2010

En liten näbbmus...

...låg alldeles tyst och stilla på gångvägen från Östertälje till Gärtuna i morse. Undrar just hur den hade hamnat där. Det finns en stor äng bredvid. Jag hade nog valt att dö på den istället om jag var mus. Vanligt kaos infann sig på jobbet. Nu känner jag igen mig ordentligt. Vi kliar oss i huvudet och förstår inte hur vi ska avhjälpa felen som uppstår. Vi provar och provar enligt uteslutningsmetoden men går bet i alla fall. Nåväl, fortsättning följer.

Ris och kyckliggryta serverades till middag. Efter det gick Mikael och jag ut och trädgårdsarbetade. Han har inget sommarjobb och jag har erbjudit honom en slant om han utför trädgårdsarbete åt mig. Jag slipper få ont i ryggen, han behöver inte vara alldeles pank och så kommer han ut och rör på sig lite istället för att sitta inne vid datorn. En fair deal tycker jag. Idag klipptes gräset på berget med kantklipparen. Det var så långt så jag kunde inte ta hjälp av gräsklipparen. En lie hade passat bättre. Nu när gräset är slaget kan det nog funka med gräsklipparen. Jag räfsade under tiden som han klippte. Mot slutet fick han även räfsa själv och under tiden gick jag in och gjorde lemon curd. Gott! Jag såg Per Morberg göra det i söndags på TV och har sedan dess varit sugen på det. Så det kan gå! Den står på avsvalning nu. Sedan var det väl bara slut kvar på den här kvällen. Godnatt och sov gott allesammans!

Inga kommentarer: