söndag 18 juli 2010

Hallen är klar...

...så när som på lite uppdateringar när det gäller de inredningstekniska detaljerna. Nu är det utrensat och det som är kvar är sorterat. Ordning och reda, pengar på freda'! Jo, så måste det bli. Lönen kommer på fredag och det är nog tur eftersom semestern dränerar kontot trots att man inte märker det. Tursamt nog gjorde jag min obligatoriska shopping i systers garderob för ca en månad sedan och om jag minns rätt (jag har inte packat upp väskan än) så ska jag inte behöva handla kläder för egen del alls på hela vintern. Nåja, det kanske blir något att komplettera med. Packa upp och hänga in ska jag göra när jag gjort samma storstädning i garderoben i mitt rum som jag gjort i hallen.

Annars har dagen varit lugn och sansad. Det blev fläskfilé med ett täcke av mosarella, basilika, paprika, vitlök och valnötter med klyftpotatis bakad med massor av salt och olivolja i ugnen. Det var sagolikt gott. Pojkarna undrade varför vi åt så festlig mat. Var det bara för att storasyster Erika är hemma? undrade de. Jag påninde dem då om att vi i nämnd ordning hade ätit tacos, ugnsbakad lax och korvstroganoff med currypasta. De tyckte det var vanlig mat. Det är det kanske, när jag tänker efter, i alla fall i vårat hus.

Inga kommentarer: