måndag 19 juli 2010

En stor banan...

...minskar till ungefär hälften om den får ligga i fred i rumstemperatur under dryga tre veckor. Det vet jag för jag hade glömt min banan i min fruktlåda på jobbet. Den erfarenheten gjorde jag i morse. Semestern är slut och det var bara att pallra sig ur sängen. Tidigt var det, alldeles för tidigt men vad gör man inte för att få lite eftermiddag kvar när arbetsdagen är slut. Jag bytte passerkort i god tid innan semestern, ja faktiskt flera dagar. Det brukar aldrig vara någon hit att byta uppdragsperiod och därmed passerkort mitt i semestern och därför ville jag vara på den säkra sidan och fixade nytt kort innan semestern påbörjades. Å kortet fungerade, dvs det gjorde det innan ledigheten. Idag kom jag innanför grindarna men inte längre. De som bestämmer hade glömt att ansöka om förlängt tillstånd. Är jag förvånad? Inte ett dugg!

Nå, hem kom jag utan att vara alltför uttröttad. Hemma blev det pannkakor till middag. Efter det var det dags att sätta igång diskmaskinen. Det är ett pyssel sedan några dagar tillbaka. Plötsligen hade jag ingen ström i kontakten som ska försörja diskmaskinen. Jag trodde själva maskinen var trasig. Efter lite forskande kom min kära fästman fram till att maskinen var hel och kontakten var utan ström. För att få igång diskmaskinen måste jag nu koppla stickkontakten till en skarvsladd (den jag använder till datorn) som sedan kopplas ihop med ett vägguttag. Nu ikväll meddelade äldste sonen att hans taklampa inte fungerade. Där har jag bytt lampor alldeles nyss. Å alla lampor går väl inte sönder på en gång. Sedan en tid tillbaka har jag inte heller haft lyse i varesig garaget eller tvättstugan. Så fort vi provar så skjuter säkringen. Vad är det som händer? Kanske dags att ringa elektrikern nu eller varför inte testa husassistans som jag precis har förnyat avtal med?

1 kommentar:

Henrik sa...

Jag känner mig lurad av HusAssistans, du som är kund där? Vad tycker du?

http://www.henke.me/husassistans-lurade-mig-hus-assistans-bedragare/