lördag 5 april 2008

Idag har jag bara bestämt mig...

...för att jag ska städa. Det ska göras ordentligt. Nästa helg ryktas det om att jag får främmande och då ska det banne mig räcka med att jag vallar "röda faran" över golvet. "Röda faran" är min dammsugare som jag köpte för drygt ett år sedan. Det är något så ovanligt som en tystgående dammsugare. Det fanns nog de som som var både mer prisvärda och hållbara men jag ville ha en tystgående så det fick bli den. Jag har väl inte riktigt kommit så långt som jag hade hoppats så här dags på dagen men då får jag väl ta kvällen till hjälp. Det är trots allt ganska kul att städa när det märks. Jag fastnade framför TV:n och travet i eftermiddag. Det blev inte mer än 4 rätt på V75, så jag får väl jobba en vecka till då. Jag blir alldeles vansinnig på gameriet i medierna. Den här gången var det Jan-Olov Persson som råkade ut. Hans Järvsöfaks vann inte. Han kom inte ens tvåa eller trea utan slutade på femte plats. Hästen har en alldeles fantastisk karriär bakom sig och jag beundrar honom verkligen. Han är vacker och otroligt spenstig och smidig trots att han är ett kallblod. Är man 14 år som häst är Bäst före-datum passerat. Så är det bara. Jag förstår att studiofolket pratar om den placering han åtadkom idag. Det är inte det jag opponerar mig mot. Det är den intervju som Jan-Olov Persson var tvungen att utstå efteråt. Det är den längsta kuskintervju jag sett och det med en mycket bedrövad Jan-Olov. Sedan har man mage att visa intervjuen i REPRIS! Låt karln va, säger jag bara. Han har rätt att få sörja att hans häst inte kan springa lika fort längre som han kunde förut å det har han rätt att få göra ifred. Medierna behöver inte gama sig. Usch jag blir så arg när jag ser sådant där. Att vara arg brukar ge bra städenergi. Nu ska jag städa klart :-)

2 kommentarer:

Hanna sa...

Att vara arg är perfekt om man måste städa!
Jag blev tydligen jättearg när jag slog sönder min spegel :)

Mona sa...

Tyvärr räckte den energin bara över det telefonsamtal som kom precis när jag hade tänkt resa mig från datorn. Idag gick det bättre :-)
Kram / Mona